Jungle trekking - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van richardenmargriet - WaarBenJij.nu Jungle trekking - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van richardenmargriet - WaarBenJij.nu

Jungle trekking

Door: richardenmargriet

22 November 2011 | Thailand, Mae Hong Son

Het was een lange zit van Chiang Mai naar Mae Hong Son. Werd je in Chiang Mai doodgegooid met tuk-tuks hier was er op het busstation geen één te bekennen. Uiteindelijk vinden we er één en we proppen ons er samen met 2 franse meiden in. Wat meteen opvalt is de schonere lucht, aangeklede hondjes en een gebrek aan travestieten. Waar we ons overigens in Chiang Mai van afvroegen waar ze het zaakje laten in die strakke pakjes (raadsel is inmiddels opgelost..) Mae Hong Son staat bekend om z'n mooie jungle trekkingen. We hebben inmiddels een zware 2daagse supergave trekking achter de rug. 2 lokale gidsen hadden we tot onze beschikking waarvan er één engels sprak. De eerste dag was 6 uur bergop lopen, nou ja lopen.. Het was klimmen, klauteren en zoeken naar waar je je handen en voeten moest neerzetten. Het werd ons ook meteen duidelijk waarom je dit gebied met gidsen moet betreden, een giftige slang zagen we net op tijd. Tijdens de trekking kregen we alles te horen over de planten, kruiden, dieren, bomen en groenten die in het gebied voorkomen. Waar mogelijk hebben we het ook geproefd. De weg naar de top was loodzwaar maar o wat waren we blij toen we die bereikt hadden! We hadden een geweldig uitzicht en onze gidsen maakten een heerlijke lunch klaar. Normaal gesproken leg je een steen op het hoogste punt maar Rich had de behoefte om wat anders achter te laten.. We hebben in een Karen village overnacht. Hier wonen nog 2 families. Dit dorp is alleen lopend te bereiken en er is geen elektriciteit. De vrouw van 85! loopt 3 keer per maand in 8 uur naar het dorp voor bulk goederen (zout, suiker etc). Omdat het vroeg donker is (18:00 uur) hadden we onze hoofdlampjes al snel nodig. M ging s'avonds nog dapper naar de wc (bekende gat in de grond), maar kwam er pas na het toiletbezoek achter dat er een spin in zat. Na de omschrijving van de spin (dikke vatsige harige bruin/zwarte spin) gingen er meteen 4 locals op af. Ze hebben m niet kunnen vinden, maar hun gezichten zeiden ons genoeg. Die avond hebben we de wc gelaten voor wat hij was. De sterrenhemel was prachtig, nog nooit hadden we zoveel sterren gezien!! Terwijl we van de sterren genoten werden we bijna aangevallen door een stier. We zijn toen maar ons matrasje op gaan zoeken. Wij sliepen boven de veestapel. s'Ochtends vroeg werden we wakker met de heerlijke geur van geroosterde bergrat. Na het ontbijt (de bergrat was gelukkig voor de locals) hebben we de familie vriendelijk bedankt voor deze bizarre maar mooie ervaring. We dachten dat de 2e dag minder zwaar zou worden maar niets bleek minder waar. We moesten nu veelvuldig de rivier oversteken, om vervolgens weer een heel deel door de jungle te hiken. zeiknat werden we maar het was een bijzonder mooie route. Op een aantal blaren na hebben we het toch weer mooi overleefd. We hebben in Mae Hong Son nog een scooter gehuurd om wat van de omgeving te zien en uiteraard een long neck Karen village. Vervolgens heeft Rich met het afval z'n paspoort weg gegooid (ga je toch niet geloven?!!!) Gelukkig kwam hij er op tijd achter en kon hij midden op straat de afvalbak gaan plunderen.. We gaan nu richting Pai om bij te komen..

• 22 November 2011 - 15:27

Joost En Wendy:

Hey Guys, dat klinkt helemaal super, op de dikke vatsige spin en paspoort na (sukkel haha). Mooie foto's zeg.
    Kreeg nog even een deja vu moment , we hebben 15 jaar geleden ook bij Karen people overnacht, maar zo te zien is er niet veel veranderd!
    Ligt comfortabel he dat teakhout?!

Take care en veel plezier maar weer. Joost & Wendy

• 22 November 2011 - 18:56

Stephanie:

Hé Richard en Margriet, Het klinkt echt super en de foto's zijn prachtig!!
    Leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen en te lezen waar jullie zijn en wat jullie meemaken.
    Heel veel plezier en wees voorzichtig met al die enge beesten!!

Groetjes Marc en Stephanie

• 23 November 2011 - 06:39

Ilse En Jt:

wauwwwwwww zucht! mis alleen de foto van de slang hahaha..
    supertof dit lezen en jullie volgen maar dat begrepen jullie al wel van mijn voorgangers.. enne mooie foto's!! ik hou me al wel aanbevolen voor een aantal.. hhaha
    enjoy life! groeten uit sinterklaasland

• 23 November 2011 - 10:39

Han:

aaahh ik mis jullie hoor! jullie schrijven mooie verhalen :-) ik ben jaloers!! we doen geen sinterklaas dit jaar, de kans dat je jezelf trekt met een lootje is TE groot dit jaar haha snik. Misschien kan rich nog een keer die voorstelling doen?! haha
    Hier was het de afgelopen dagen zo mistig dat je de lucht, laat staan sterren, kon zien.
    kussies xx
    ps

• 23 November 2011 - 18:15

Kees En Rina:

Hoi Globe Trotters

Wat een verhaal zeg en mooi foto´s hoor!! Richard hou je paspoort bij he je mag nog even en zonder paspoort wordt het wat lastiger. Jongens ik dacht dat wij primitief bi j de locals in Sapa sliepen maar dan sliepen wij luxe en hadden een heuse toilet en douche! Nou geniet ze lekker wij volgen jullie

Groetjes

• 23 November 2011 - 20:45

Gerry:

Hey R&M vroeg van de week aan Annemiek of je ook wel eens iets liet horen, uuuuuuuuuuuuuhm met deze site blijven we op en top geinformeerd, mooie avonturen , spannend en echt local. Allemachtig prachtig. Ook voor mij heel herkenbare plaatjes, maar wij gingen minder primitief. Mooie pictuers zeg.
    Heerlijk weer wat wil je nog meer.
    Hier alles z'n gangetje , dieselen lekker door. X Gerry

• 23 November 2011 - 21:20

Cobi En Bertus:

Leuk dat we met jullie kunnen skypen, weten we tenminste dat het goed gaat met jullie. Sommige dingen herkennen wij wel, van onze reis in Thailand we krijgen soms een beeld erbij, zoals met de Karin village.De verslagen zijn heel leuk om te lezen ,en wij kijken uit naar jullie volgende verslag.Wees voorzichtig met al dat ongedierte,en geniet volop van jullie verdere reis,wij genieten mee met jullie verslagen.
    groetjes Pa en Ma

• 24 November 2011 - 12:06

Inez:

Kreeg jullie site van Wilbert en Karin. Geniet ervan samen!!!

• 24 November 2011 - 13:02

Jurgen Trouw (JT):

Klimmen en klauteren ...rivieren oversteken...........het enige beeld dat ik erbij krijg met de foto's is een beetje onderuit gezakt op de rug van een olifant zitten hehehehe........

Have fun......

• 26 November 2011 - 08:14

Gerard En Elly:

Nu weten we het zeker. Het duurt niet meer zo lang voordat wij met pensioen gaan en tot nu toe hadden we nog geen idee wat te doen hierna. Maar nu gaan we ook sparen voor zo'n reis. Graag willen we dan de olifant 4 maanden huren zodat we zelf niet al te veel moeten bewegen...

• 27 November 2011 - 21:00

Emil En Wei Chun:

gaaf om jullie verhalen te kunnen lezen !!! jullie maken wat mee zeg.
    schitterende foto's...
    op culinair gebied komt het wel goed daar, alhoewel die geroosterde bergrat hoeft van mij ook weer niet:-)
    have fun and take good care !!!
    xx emil en wei chun

• 28 November 2011 - 11:27

Jeanne & RENÉ:

Of je nou nat wordt van de regen of van het zweten van 't klimmen, doet-er-niet zoveel toe. Nát wordt je toch, zie je wel! En anders wel van die biertjes die jullie geproefd hebben denken wij...
    Hé M&R, geniet er van, blijf heel, doe ze de groeten daar!
    Jeanne en René.

• 29 November 2011 - 21:12

Nienke:

Hey reizigers,

Wat een verhaal! Erg leuk om te lezen. Lees Chiang Mai, heb dat stadje kunnen bewonderen met haar kleine tempels en marktjes vorig jaar. Oei, gelukkig dat je je paspoort weer hebt gevonden! Mooie foto's, had ze eerder bij Wilbert al bewonderd! Veel plezier en geniet ervan samen!

Groetjes!

• 29 November 2011 - 21:12

Nienke:

Hey reizigers,

Groetjes!

• 30 November 2011 - 04:46

Robske:

He zuster en de Richard. Ik heb mijn zelf wat internet verbinding kunnen bemachtigen in Singapore dus vandaar. Leuk om jullie zo te kunnen volgen, dat zijn de verhalen en de foto's waar je later nog met trots op terug kijkt. Zijn nog maar weinig mensen die op deze manier reizen, is wat anders dan luieren op t strand!! Geniet ervan en zal over een paar maandjes geheel upgedate worden. Dikke kus van de Broeder, jij ook rich x

• 02 December 2011 - 13:27

Maartje:

Hoi,

Ik kijk nu pas voor het eerst op jullie site (schaamschaam).
    Wauw wat maken jullie geweldige dingen mee zeg!! Klinkt echt helemaal super (behalve die spin in de wc en die slang en het weggegooide paspoort dan ;) ). Geniet ervan.

Groetjes vanuit het natte Giessen.