Eén groot feest met Loi Krathong in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van richardenmargriet - WaarBenJij.nu Eén groot feest met Loi Krathong in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van richardenmargriet - WaarBenJij.nu

Eén groot feest met Loi Krathong in Chiang Mai

Door: richardenmargriet

14 November 2011 | Thailand, Chiang Mai

Iedereen nog bedankt voor alle felicitaties voor M's verjaardag! Zelf hebben wij het ook groots gevierd met het Loi Krathong festival :)
De vlucht naar Bangkok en Chiang Mai verliep voorspoedig op een stuitertje van de netbook bij de douane na...tijdelijk paniek als je zo'n stukkie electronica hoort vallen en de accu vliegt in het rond. Gelukkig was alleen de adapter van de muis kapot en werkte de netbook nog prima. Op het vliegveld van Bangkok hadden we gedurende de stop-over gelijk de eerste kennismaking met de welbekende Thaise travestiet. Deze was van forse omvang, had een zware stem, type ma flodder, maar maakte wel een lekkere verse mango passie juice.

Het Loi Krathong festival duurt daar 3 dagen en kunnen wij het best omschrijven als een 3daagse combi van carnaval en oud & nieuw. Wat wil je nog meer.. :) Het is een feest vol rituelen. Elke avond een parade, drijvende bloemenkransjes (met lichtje en wierrook) op de rivier, duizenden lampionnen die de hemel verlichten en veel vuurwerk. Echt een geweldig feest! Uiteindelijk zijn we een aantal dagen in Chiang Mai blijven plakken. Ze hebben veel, heel veeeeel tempels, tuk-tuks, uitlaatgassen, monniken, kokosnoten, massages, chang bier en iedereen wil je een pak aansmeren. Maar wij hebben het verder ervaren als een gezellige stad met heel lekker eten en drinken, voor ons toch heel belangrijk :) De eerste bekenden zijn we inmiddels ook al tegen gekomen. We hebben een heerlijk avondje (sint is bij jullie in het land hebben we begrepen..) met Laurens en Petra gehad! De volgende ochtend was alleen wat minder. Gelukkig hebben we een busrit van 9 uur voor de boeg..

• 15 November 2011 - 13:00

TurboBrabo:

Allemachtig prachtig daar, mooie foto's! Bij het skypen zondag (da's mooi spul) bleek wel, dat jullie het naar de zin hebben... Al Long Necks gespot in Mae Hong Son?? Kuss.

• 15 November 2011 - 16:32

Judith:

Gaaaaaaaaaaaf!!!
    Geniet!

• 15 November 2011 - 17:32

Peter En Margot:

Poeh hee, tien jaar geleden waren wij ook in Thailand en hebben toen ook het Loi Krathong meegemaakt. Zeer bijzonder! Gaan jullie ook nog naar de langnekken? En even naar Laos gaan voor stempel! Geniet lekker daar, hier wordt het steeds kouder, op naar de winter..
    Groetjes en geniet lekker verder!
    Peter en Margot

• 16 November 2011 - 08:12

Linda:

Wauw mensen,

Ziet er erg gaaf uit!

• 16 November 2011 - 14:25

Prissy En Jasper:

wauw, echt een sprookje waar jullie in beland zijn. veel plezier in thailand en tot het volgende verslag.

• 16 November 2011 - 20:43

Amy Rietmeijer:

Hi Richard & Margriet,

Jaloers!!! Wat een mooi feest moet dat zijn geweest! Margriet, nog proficiat met je verjaardag (beter laat dan nooit ;-))!

Geniet ervan! Gr. Amy

• 17 November 2011 - 14:22

Sil En Adrica:

hoi richard en margriet.
    wij wensen jullie een hele mooie tijd toe, geniet ervan.
    wij zullen jullie volgen

Veel plezier met reizen
    x

• 18 November 2011 - 07:49

Ilse:

dit ziet er echt prachtig uit! deze ervaringen nemen ze jullie niet meer af! Tja, wij doen het met Sinterklaas! ook leuk! Het is hier wel een stuk stiller. rik is net begonnen, is heel rustig, maar komt wel goed! De commerciele dagen waren weer gezellig. we krijgen er een leuke nieuwe collega Marjolein bij bij verkoop! Geniet er van en ik zal jullie volgen!

• 22 November 2011 - 08:24

Angela:

Hé Margriet,

Wat ziet dat er allemaal gaaf uit! Lekker genieten dus!
    Ik heb ook goed nieuws, ik heb een nieuwe baan per 1 januari 2012, bij GE voor 24 uur per week in Breda, dus dat is perfect!
    Zo ben je weer op de hoogte! Ik ga in december ook lekker een maandje vakantie vieren!
    Doe Richard de groeten! En lekker blijven genieten daar met z'n 2en!

Dikke X en knuffels,
    Angela